جذب فضانورد ناسا

اخبار تكنولوژي تاره ها

جذب فضانورد ناسا

۲ بازديد

آيا شما هم مي‌خواهيد به فضا برويد؟ ناسا طي اقدامي جديد از افرادي كه علاقه‌مند به فضانوردي هستند براي پيوستن به اين مجموعه دعوت به همكاري كرده است

 

 

فراخوان جذب فضانورد ناسا

ناسا تا به امروز بيشتر تحقيقات فضايي خود در فضا را به طور فزاينده‌اي با اعتماد به ماشين‌هاي پيشرفته‌اي چون كاوشگرهاي فضايي، مدارگردها و سطح‌نشين‌ها انجام داده است. با اين حال، اين بدان معنا نيست كه به فضانوردان احتياجي ندارد. با توجه به ماموريت آينده‌گرايانه فرستادن انسان‌ها به ماه و در نهايت سكونت در مريخ، آژانس فضايي به تمامي كاشفان فضا و افراد علاقه‌مند كه بتوانند در اين مسير پروژه را ياري نمايند، نياز دارد. با توجه به اين نكته، ناسا بار ديگر خواستار پذيرش گروه جديدي از متقاضيان فضانوردي شده است كه شما نيز مي‌توانيد يكي از اين افراد باشيد. در ادامه شرايط فراخوان جذب فضانورد ناسا را مطالعه نماييد تا ببينيد كه آيا شما نيز صلاحيت لازم را داريد يا خير.

بيانيه مدير ناسا درباره فراخوان

«جيم بريدنستين» (Jim Bridenstine)، مدير ناسا در بيانيه‌اي اعلام كرد:

امسال، ما 20 سال حضور مستمر خود را در ايستگاه فضايي بين‌المللي در مدار زمين جشن مي‌گيريم و همچنين در آستانه اعزام اولين زن و مرد بعدي به ماه تا سال 2024 هستيم. در اين راستا، براي تعداد معدودي از زنان و مردان با استعداد ويژه و علاقه‌مند به حضور در مجموعه متنوع فضانوردان ما، يك فرصت استثنايي در تاريخ سفرهاي فضايي انساني ايجاد كرده‌ايم. ما از تمام آمريكايي‌هاي واجد شرايط مي‌پرسيم كه آيا آن‌ها مي‌توانند مواردي را كه مورد نياز ماست تا 2 مارس فراهم نمايند؟

شرايط فراخوان جذب فضانورد ناسا

با توجه به بالا بودن معيارهاي پذيرش در فراخوان جذب فضانورد ناسا، بايد بدانيد كه شرايط بسيار سختگيرانه‌اي در نظر گرفته شده است. از گروهي كه انسان‌ها را به فضا مي‌فرستند، چه انتظاري مي‌توان داشت؟! بياييد ببينيم كه «واجد شرايط» دقيقا به چه معناست؟ ناسا اصول اوليه شركت در اين فراخوان را بيان مي‌كند. شرايط اصلي مورد نياز ناسا شامل شهروندي ايالات متحده و مدرك كارشناسي ارشد در يك رشته STEM از جمله مهندسي، علوم زيستي، علوم فيزيكي، علوم رايانه يا رياضيات از يك موسسه معتبر است. شرط دريافت مدرك كارشناسي ارشد نيز مي‌تواند توسط موارد زير برآورده شود:

  • دو سال (36 ساعت ترمي دانشگاهي يا 54 ساعت كاري) فعاليت در جهت دريافت دكتري در زمينه‌هاي علمي، فناوري، مهندسي يا رياضي مرتبط
  • دكتري پزشكي كامل يا پزشك فوق تخصص پوكي استخوان
  • داوطلبان داراي مدارك تكميل شده يا مواردي كه تا پايان ژوئن 2021 به اتمام برسند
  • دارا بودن حداقل دو سال تجربه حرفه‌اي مرتبط مستمر با مدرك معتبر يا تجربه حداقل 1000 ساعت خلباني محلي با هواپيماهاي جت
  • قبولي كانديداهاي فضانورد در آزمون پرواز طولاني مدت با فضاپيماي ناسا

ثبت درخواست

متاسفانه با توجه به اين شرايط بسيار خاص و دشوار، اكثريت قريب به اتفاق ما جايي در ناسا نداريم. با اين حال هنوز هم افراد بااستعداد زيادي وجود دارند كه متناسب با اين لايحه هستند و ناسا به دنبال بهترين‌هاي ممكن براي پيوستن به گروه بعدي فضانوردان خود مي‌باشد. بريدنستين در اظهارات خود خاطرنشان كرد كه روند ثبت درخواست‌ها از دوم مارس آغاز مي‌شود. او در انتها افزود:

اگر فكر مي‌كنيد صلاحيت لازم براي پيوستن به تيم فضانوردي ما را داريد، درخواست خود را ثبت نماييد. براي شما آرزوي موفقيت داريم!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.