كدام كشورها بيشترين هكرها را دارند

۴ بازديد

كدام كشورها بيشترين هكرها را دارند

 

هكرها در همه جاي دنيا فعاليت‌هاي گسترده‌اي در راستاي آسيب رساندن به جوامع مختلف دارند. فعاليت‌هاي هكر در همه جاي دنيا به شكل غيرمجاز و غير قانوني انجام مي‌شود اما برخي كشورها هستند كه تعداد زيادي از هكرها را در خود جاي داده‌اند. در اين مطلب قصد داريم تا به معرفي كشورهايي با بيشترين هكرها در سال 2019 بپردازيم.

ليست 7 كشور با بيشترين هكرها در سال 2019

قبل از معرفي كشورهايي با بيشترين هكرها بايد بگوييم كه سه نوع هكر در جهان فعاليت مي‌كنند كه مي‌توان به هكرهاي كلاه سفيد، هكرهاي كلاه سياه و هكرهاي خاكستري اشاره كرد. اصولا هكرهاي كلاه سياه فعاليت‌هاي مخربي مانند سرقت اطلاعات محرمانه، سرقت پول و اطلاعات بانكي و از اين قبيل موارد را انجام مي‌دهند. از سوي ديگر هكرهاي كلاه سفيد بر خلاف هكرهاي كلاه سياه هستند و اين گروه از هكرها سعي دارند تا مشكلات موجود در سيستم‌هاي امنيتي را برطرف كنند و فعاليت‌هاي مثبتي در راستاي امنيت انجام مي‌دهند. هكرهاي كلاه خاكستري هم افرادي هستند كه مهارت‌هاي هك كردن را مانند ديگر هكرها دارند اما براي تفريح اين كار را انجام مي‌دهند در نتيجه نه قصد دارند اطلاعاتي را به سرقت ببرند و نه مي‌خواهند پولي از اين طريق بدست آورند

 

چين

كشور چين با 41 درصد حملات سايبري جهان در جايگاه اول قرار دارد كه البته تعجب‌آور نيست زيرا چين يكي از حمله‌كنندگان اصلي به ايالات متحده است. هكرهاي چيني به طرز عجيبي مدام در حال حمله به شبكه‌هاي آمريكايي هستند و اقدامات زيادي در بخش‌هاي مختلف نسبت ايالات‌متحده انجام مي‌دهند.

ايالات متحده

ايالات متحده در اين ليست با داشتن 10 درصد حملات سايبري جهان در جايگاه دوم قرار گرفته است. از سوي ديگر ايالات متحده يكي ديگر از كشورهايي است كه بيشترين هكرها را در سال 2019 داشته است. براساس گزارش‌هاي موجود، در ژوئن سال 2019، رئيس جمهور ترامپ دستور حمله سايبري عليه سيستم‌هاي تسليحاتي ايران را داده بود. همچنين نيروگاه‌هاي هسته‌اي ايران نيز با تروجان هكرهاي ايالات متحده مورد حمله قرار گرفتند و سانتريفيوزها را مختل كردند.

تركيه

تركيه با داشتن 4.7 درصد از حملات سايبري جهاني در جايگاه سوم قرار دارد. هكرهاي تركيه فعاليت‌هاي خود را در سال‌هاي اخير افزايش داده‌اند. يكي از مشهورترين تيم‌هاي هكر تركيه، “تيم ايليدالز” است كه در سال 2002 به راه افتاد و فعاليت خود را آغاز كرد. اين گروه به دليل هك كردن وب سايت وزارت دفاع ايالات متحده، بسيار مشهور شد. در دسامبر 2015، اين تيم هك تركيه، وب سايت گروه‌هاي هكر ديگري چون Anonymous را نيز هك كردند.

روسيه

روسيه نيز با داشتن 4.3 درصد حملات سايبري جهاني در جايگاه چهارم قرار گرفته است. هكرهاي روس توانسته‌اند تا امن‌ترين شبكه‌هاي جهان را هك كنند. در آوريل 2015، سي‌ان‌ان گزارش داد كه سيستم‌هاي كامپيوتري كاخ سفيد توسط هكرهاي روس هك شده است. اين هكرها همچنين وبسايت‌هاي بسيار امن كشورهايي مانند فرانسه، آلمان، انگليس و ديگر كشورها را هك كرده‌اند. يكي از هك‌هاي جالب هكرهاي روسي در المپيك تابستاني سال 2016 در ريودوژانيرو صورت گرفت كه اين هكرها توانستند به پايگاه داده‌اي تست دوپينگ ورزشكاران دسترسي پيدا كنند و نتايج مربوط به اين تست‌ها را تغيير دهند.

تايوان

تايوان با وجود داشتن جمعيت بسيار كم 23.78 ميليون نفري، كشور پنجم در ميان اين ليست است كه هكرهاي بزرگ جهان را در اختيار دارد. در نوامبر سال 2019، ايالات متحده و تايوان در يك تمرين مشترك، جنگ سايبري خود را به صورت آزمايشي آغاز كردند.

برزيل

كشور برزيل در اين ليست در جايگاه ششم قرار گرفته و داراي تعداد زيادي هكر حرفه‌اي است. برزيل 3.3 درصد حملات سايبري جهان را انجام مي‌دهد. برزيل بيشترين تعداد حملات سايبري را در نيمكره جنوبي دارد. فعاليت تعداد زيادي از اين هكرها در كشور برزيل به دليل شرايط بد اقتصادي بوده و در واقع بيشتر هك‌هاي داخلي برزيل در زمينه حملات به سيستم‌هاي پرداخت الكترونيكي و آنلاين است.

روماني

آخرين كشور در ميان 7 كشور با بيشترين هكرها در سال 2019، روماني بوده كه 3.3 درصد حملات سايبري را در جهان انجام داده است. در روماني شهري وجود دارد كه در اين شهر تمامي گروه‌هاي سازمان‌يافته هك، تشكيل و تاسيس شده‌اند و بيشترين حملات سايبري روماني از اين شهر صورت مي‌گيرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.